Кошик
65 відгуків

Пластичне мастило для підшипників кочення

Широке застосування підшипників кочення дозволило замінити тертя ковзання тертям кочення. При цьому коефіцієнт тертя знизився до 0,0015-0,006. Виробництво підшипників кочення провідними промисловими країнами обчислюється сотнями мільйонів штук в рік.
Достоїнствами підшипників кочення є:
· Малі втрати на тертя
· Невисока вартість внаслідок їх масового виробництва
· Широкий діапазон розмірів і типів
· Висока ступінь взаємозамінності
· Простота монтажу та обслуговування
· Мала різниця моменту тертя при пуску і сталому русі
·    Небольшие осевые размеры

Долговечность подшипников качения, помимо нагрузки и частоты вращения, во многом зависит от правильности подбора смазок. Смазка для подшипниках качения уменьшает трение, шум, отводит тепло, защищает от коррозии, заполняет зазоры в уплотнениях, обеспечивая герметизацию подшипникового узла. Жидкие смазочные материалы эффективно уменьшают потери на трение и охлаждение подшипника. Однако необходимо помнить, что излишнее количество масла в подшипнике только ухудшает его работу, препятствуя свободному вращению тел качения. При этом увеличиваются не только потери на трение, но и нагрев подшипника при работе. 

Консистентные смазки, имеющие консистенцию густых мазей, применяются при окружной скорости вала до 10 м/с. Корпус подшипникового узла заполняют смазкой в объеме 1/3 его свободного пространства. 

Твердые смазки (на основе графита, дисульфида молибдена, нитрата бора) используются в вакууме и специальных средах. При повышенных температурах (+140...+275 °С) возможно применение массивных сепараторов из самосмазывающихся пластмасс. 

У працездатного підшипника доріжка кочення гладка і блискуча. При тривалій експлуатації на доріжці може з'явитися найтонша плівка рожевого або коричневого нальоту. Якщо мастило підібрана невірно або її недостатньо, на доріжці кочення виникає склоподібний блискучий слід. Надалі поверхня доріжки стає шорсткою, а потім починає лущитися.

Кожному автовласнику корисно знати, як змінювати і додавати мастило, регулювати найбільш відповідальний підшипниковий вузол автомобіля — маточини переднього колеса.
 

Інші статті